Woonforte

Baronie 30 2404 XG Alphen aan den Rijn

Postbus 2001 2400 CA Alphen aan den Rijn

Telefoon: (0172) 41 85 18 WhatsApp: (06) 23 72 34 92 https://www.woonforte.nl [email protected]

woonforte

Woonforte

Woonforte is een woningcorporatie in de gemeente Alphen aan den Rijn met bijna 11.000 sociale huurwoningen. Wij bieden goed betaalbaar wonen voor bewoners met een laag inkomen en investeren volop in nieuwe ontwikkelingen om kwalitatief goede woningen te bieden die passen bij het leven van iedere bewoner. Van 115 medewerkers die zich hier elke dag met hart en ziel voor inzetten, bedankt!

Een thuis voor iedereen

Een thuis is waar je vrij bent om jezelf te zijn. Een plek waar je troost en geborgenheid vindt, waar je je thuis voelt als de wereld zo groot en afschrikwekkend lijkt. Voor veel mensen in Alphen aan den Rijn staat deze vrijplaats niet op zichzelf; wij bieden hen er een door ervoor te zorgen dat iedereen betaalbare huisvestingsmogelijkheden heeft voor zichzelf of hun familieleden die het het hardst nodig hebben.

Dynamiek binnen de woningmarkt

Alphen aan den Rijn is een bruisende en groeiende gemeente met volop mogelijkheden voor nieuwe woningen. Maar omdat er niet genoeg zijn, willen we de grond die al beschikbaar is gebruiken door meer eengezinswoningen (en ook appartementen) te bouwen. Dit geeft mensen die in goedkopere buurten wonen een optie die ze anders niet zouden krijgen, terwijl er ook ruimte vrijkomt zodat gezinnen met een krap budget hun droomhuis binnen handbereik kunnen vinden.

Ook proberen we de woningmarkt dynamischer te maken. We gaan actief op zoek naar mensen die snel een woning zoeken, zoals starters en studenten die een betaalbare woning willen in de buurt van de campus of in de buurt van hun stage. Deze woningen hebben een tijdelijk contract in plaats van een vast contract, zodat ze zich snel kunnen aanpassen als er iets beters op de markt komt zonder dat ze weer door alle bureaucratie heen moeten!

Duurzaamheid

Wij creëren woningen die milieuvriendelijk en duurzaam zijn. Dit betekent dat we groene bouwmaterialen gebruiken, zoals zonne-energie, windenergie, en dingen die we in de natuur kunnen vinden om onze gebouwen duurzamer te maken. We gebruiken ook hernieuwbare bronnen wanneer ze in het seizoen komen, zodat toekomstige generaties dezelfde kansen hebben als wij!

We doen het samen

De gemeente en de huisvestingsmaatschappij werken samen om ervoor te zorgen dat niemand wordt uitgesloten van de samenleving. Dit gaat verder dan het bieden van woningen, want ze helpen ook bij andere problemen zoals schulden of eenzaamheid door huurders in contact te brengen met organisaties die op deze gebieden ondersteuning kunnen bieden. Het partnerschap tussen hen heeft een veel uitgebreidere dienstverlening mogelijk gemaakt dan anders alleen beschikbaar zou zijn.

Ons doel is om iedereen met welke achtergrond dan ook, dus ook mensen met een beperking of beperkte mobiliteit, zo goed mogelijk te helpen om mee te doen. We creëren een gemeenschap die elkaar ondersteunt door onze middelen beschikbaar te stellen zodat mensen die hulp nodig hebben ook een bijdrage kunnen leveren.

We spelen in op verandering

Woonforte wil een wendbare organisatie zijn die effectief kan inspelen op veranderingen. Dit betekent leren, innoveren en elke dag samenwerken. Naast opleiden betekent het ook voortdurend van elkaar leren in de dagelijkse praktijk.

Op naar een betere wereld

Als we samenwerken, kunnen we een wereld tot stand brengen die rechtvaardiger en duurzamer is. Dit zal ons helpen om de doelstellingen van de Verenigde Naties te bereiken: niemand uitgesloten in onze samenleving; een milieu dat het leven in stand houdt voor nu en de komende generaties!