Woonborg

Telefoon: (0592) 30 36 00 https://www.woonborg.nl [email protected]

woonborg

Woonborg

Wij geloven dat je huis de plek is waar je thuis bent. De plek waar je jezelf kunt zijn. Iedereen verdient zo’n toevluchtsoord, en wij zijn er om zoveel mogelijk mensen dat te bieden met onze betaalbare woonmogelijkheden in een aantal van Nederlands mooiste dorpen zoals Haren, Noordlaren, Glimmen en Onnen – allemaal binnen handbereik van Groningen!

Voor sociale huurwoningen in gemeente haren, gemeente Groningen en gemeenten Tynaarlo ben je bij Woonborg aan het juiste adres. Kijk snel op de website voor het aanbod van betaalbare woningen dat nu beschikbaar is.

Woonborg is een woningcorporatie die betaalbare en veilige woningen biedt aan mensen in de gemeenten Aa en Hunze, Groningen (Haren), Noordenveld en Tynaarlo. Wij zijn sterk in het lokaal verankerd zijn om goede woningen te bieden waar onze huurders zich thuis kunnen voelen bij ons. Met duurzaamheid als één van onze speerpunten streven wij ernaar om het de mensen die hier wonen makkelijker te maken door veel te investeren in duurzaamheid. En daarbij niet alleen aandacht te hebben voor het milieu maar ook hoe groen deze woningen in de loop van de tijd worden!

Één huurprijs per type woning

Wij vinden dat elke woning een huurprijs moet hebben die past bij het type en de kwaliteit van de woning. En we vinden hetzelfde voor woningen van dezelfde types, met prijzen die ook bij elkaar passen. Dit is in voorgaande jaren anders aangepakt, maar dit zal in de loop van de tijd worden rechtgezet, zodat iedereen hetzelfde betaalt. Afhankelijk van de locatie of het comfortniveau van de woning – zonder verschillen tussen huurders uit verschillende periodes die verschillende bedragen betalen!

Streefhuur

Wij hebben de prijs voor al onze woningen vastgesteld. Deze prijzen worden “streefhuren” genoemd. Het aantal punten dat een huis heeft vertelt ons wat die maximale huurprijs is. Wij vragen hier niet naar, maar berekenen dit op basis van percentages. Onze percentages gaan als volgt: woningen met drie of meer slaapkamers worden verhuurd tegen 63% procent; specifiek voor jongeren bestemde woningen kunnen worden verhuurd tegen 65%; en seniorenwoningen zijn beschikbaar tot 72%.

Jaarlijkse huurverhoging

De huurverhoging die u krijgt, is gebaseerd op drie verschillende factoren: de huidige huurprijs, uw inkomensniveau en wat andere huurders voor hun woning betalen. Als een huurder meer dan gemiddeld betaalt in verhouding tot de waarde van zijn of haar woning, dan krijgt hij of zij een verhoogd veranderingspercentage als het moment daar is om de huurovereenkomst met ons te verlengen. Op deze manier zorgen wij ervoor dat degenen die zich onze huurprijzen gemakkelijker kunnen veroorloven dit ook zonder problemen kunnen doen. Terwijl we er tegelijkertijd voor zorgen dat niemand zwaar in de schulden raakt omdat hij of zij het financieel gezien niet kan bijbenen!

Meer informatie over stichting Woonborg vindt u op hun website.