Woonbedrijf Eindhoven

Telefoon: (040) 243 43 43 https://www.woonbedrijf.com

woonbedrijf eindhoven

Woonbedrijf Eindhoven

Woonbedrijf Eindhoven is een sociale huisvestingsmaatschappij in Nederland met een groot aantal sociale huurwoningen. De meeste woningen liggen in Eindhoven.

Zij bieden betaalbare woningen aan voor woningzoekenden, met speciale aandacht voor de leefbaarheid in de plaatsen in Helmond en Eindhoven.

Woonbedrijf streeft ernaar haar bewoners een prettige en ongestoorde woning te bieden. Wat een prettige woning is, is voor iedereen anders, maar de beleving van onze bewoners is voor ons leidend in de manier waarop wij ons werk uitvoeren. Van het creëren van kwalitatief goede woningen die betaalbaar zijn met alle middelen die nodig zijn, tot het wonen in leefbare buurt waar niemand zich buitengesloten voelt om van het leven te kunnen genieten; Woonbedrijf wil dat mensen overal hun eigen definitie van “thuis” kunnen vinden.

Woonbedrijf Eindhoven heeft gekozen voor duurzame keuzes in haar werk en gelooft dat een samenleving is gebaseerd op rechtvaardigheid. Woonbedrijf ziet betaalbare woningen voor mensen die zich thuis voelen als hun bijdrage aan dit project, wat te zien is aan de manier waarop zij woningen hebben gecreëerd met leefbaarheidsnormen voor mensen die er comfortabel willen wonen.

Al meer dan een eeuw actief

Woonbedrijf is al meer dan 100 jaar een pijler in de regio Eindhoven. Oorspronkelijk opgericht als Woningstichting SWS, fuseerde het met haar jarenlange partnerbedrijf Hertog Hendrik van Lotharingen (Hhvl) tot een van Europa’s grootste woningcorporaties.

In 2005 is Woonbedrijf ontstaan uit de fusie van twee Nederlandse woningcorporaties. Beide organisaties zijn al meer dan een eeuw thuis in Eindhoven en hebben een rijke historie en langjarige belangen in ontwikkelingen in de hele regio; bovendien zijn deze beginjaren nauw met elkaar verbonden.

In 2005 is Woonbedrijf ontstaan uit een fusie van Hertog Hendrik van Lotharingen (Hhvl) en SWS, die zelf zijn voortgekomen uit de betrokkenheid van hun voorgangers bij het gebied sinds 1891! Inderdaad is deze ontwikkeling al generaties lang verbonden met onze geschiedenis: als we terugkijken naar Hhvl zien we hen nieuwe gebieden stichten buiten stedelijke centra zoals Helmond of Tongelre en Geldrop; ondertussen vestigden de voorgangers van SWS zich in centraal stedelijke centra als Sint-Oedenrode of Westerlee. Vandaag de dag is Woonbedrijf al meer dan een eeuw actief in dit gebied en mede daardoor heeft zij een sterke band met de gemeenschap hier en levert zij kwalitatief goede woningen tegen een betaalbare prijs.

Woonbedrijf werkt samen met twee langdurige partners, de gemeente Eindhoven en Nu Wonen (voorheen bekend als Bouwfonds), die samenwerken aan bouwprojecten voor woonbedrijf op basis van de strategie van woonbedrijf. Omdat woonbedrijf vindt dat een stad niet alleen bestaat uit woningen, maar ook buurten met straten en pleinen waar mensen elkaar kunnen ontmoeten.

Woonbedrijf is groot geworden, maar werkt klein

In 1999 bundelden Hhvl en SWS hun krachten in een ongekende samenwerking. Het waren twee organisaties die al jaren vergelijkbaar werk deden, maar zich realiseerden dat er behoefte was om nauwer samen te werken aan gezamenlijke projecten. Geleidelijk aan werkten ze toe naar het samenvoegen van de twee bedrijven tot één Woonbedrijf. Dit gebeurde op 1 april 2005, waarna de fusie officieel werd bekrachtigd in november 2006, na het doorlopen van de juridische procedures en andere zaken van zakelijke logistiek – “Growing big to work small”.

Het idee hierachter is eenvoudig: Wij willen onze bewoners dichtbij hebben, zodat wij hen persoonlijk kunnen helpen te genieten van het wonen waar zij het prettigst wonen of zich thuis voelen.

Voor meer informatie en inschrijving voor nieuwe klanten gaat u naar https://www.woonbedrijf.com