Weststellingwerf

Telefoon: (0561) 61 38 15 https://www.wstweststellingwerf.nl [email protected]

woningstichting weststellingwerf

Woningstichting Weststellingwerf

Woningstichting Weststellingwerf is een woningbouwbedrijf dat eerlijkheid, transparantie en toegankelijkheid voor iedereen nastreeft. Met het oog op de toekomst van de Nederlandse architectuur streeft deze organisatie naar het bieden van openbare ruimten in steden met duurzame infrastructuur zoals parken en kassen waar mensen samen kunnen leven met behoud van hun individualiteit met eigen woningen.

Dienstverlening

Het team van Weststellingwerf streeft er elke dag naar om de best mogelijke service te bieden met betrekking tot het onderhouden en verhuren van woningen. Ze geloven nog steeds dat klanttevredenheid koning is, als wederdienst verwachten ze dat degenen die in hun woningen wonen er goed voor zorgen en dat als ze vertrekken deze weer netjes achterlaten.

Wat te doen bij overlast?

Het leven in uw buurt kan een wending nemen als u te maken krijgt met allerlei vormen van overlast die de leefbaarheid aantasten. Een van die vormen van overlast is lawaai, dat kan worden veroorzaakt door luide muziek, blaffende honden of zelfs een te luidruchtig radiostation. Andere veel voorkomende bedreigingen zijn vandalisme en verwaarlozing van tuinen, om maar twee voorbeelden te noemen!

Er is sprake van overlast als je regelmatig onvrede en ergernis ervaart of veroorzaakt in je omgeving. Overlast kan ook zijn: Huiselijke geluiden – stofzuigen draaiende wasmachines spelende kinderen huilende baby’s; Vallende bladeren bomen die het zonlicht blokkeren om delen van uw tuin te bereiken.

De eerste stap die u moet nemen wanneer u overlast ervaart, is praten met de veroorzakers. Het is mogelijk dat zij niet eens weten dat er een probleem is, en praten kan het enige zijn dat u hoeft te doen om ervoor te zorgen dat u geen last meer heeft van zaken als hard geluid of stank van het huis van uw buren. Als dit echter niet werkt, neem dan als huurder contact met ons op via telefoon of e-mail, zodat wij kunnen uitzoeken welke stappen er al namens ons zijn ondernomen voordat u verdere actie onderneemt.

De beste beproefde oplossing die ik ken? Het uitpraten! Vaak zijn die vervelende ongemakken eigenlijk gewoon misverstanden die wachten op een open gesprek – als nog niemand het erover heeft gehad, aarzel dan niet! Mocht het niet tot een oplossing komen, kunt u uiteraard hulp krijgen.

Je staat er niet alleen voor. U kunt contact opnemen met de woningbouwvereniging om hulp te vragen bij een overlastprobleem dat u het leven zuur maakt.

Inbraakpreventie

• Zorg voor goede verlichting waar dat het meest nodig is (bijvoorbeeld bij de ingang). Dit weerhoudt potentiële indringers ervan ’s nachts binnen te komen zonder gezien te worden door buren die misschien uit hun raam kijken; als ze toch binnenkomen, zullen ze waarschijnlijk snel vertrekken als ze geconfronteerd worden met felle lichten die in hun ogen schijnen
  • Berg waardevolle spullen op, zodat dieven ze niet kunnen vinden als ze uw spullen doorzoeken. Als u een kluis heeft, sluit deze dan af met een code die alleen u en uw gezinsleden kennen. Naast uw opstalverzekering is er een extra optie “in geval van diefstal” die de kosten dekt voor het vervangen van elektronische apparatuur; controleer of deze extra bescherming aan uw behoeften voldoet.
  • Vraag hulp aan buren. Zij kunnen van onschatbare waarde zijn bij het verzamelen van informatie over verdacht gedrag in de buurt of zelfs bij het op heterdaad betrappen van indringers door de politie te bellen en vervolgens contact met u op te nemen.
  • Installeer een alarmsysteem met sensoren die de politie waarschuwen wanneer ze beweging of plotse temperatuurschommelingen detecteren. Op die manier worden dieven betrapt voordat ze iets uit uw huis kunnen stelen.
  • Zorg ervoor dat de ramen en deuren van uw huis goed in hun kozijnen passen. Controleer het hang- en sluitwerk van de ramen en deuren; als een deel van het kozijn of het hang- en sluitwerk versleten lijkt, laat het dan onmiddellijk vervangen, want dan kunnen dieven gemakkelijk inbreken

Als er tekenen zijn van inbraak in uw huis, verander dan onmiddellijk alle sloten en maak. Laat een huisbeveiligingscheck uitvoeren door een gekwalificeerde aannemer uit Weststellingwerf.