Alle woningstichting en corporaties van Nederland

Welwonen

Bezoekadres
Rode Paard 5 1602 DG Enkhuizen

Correspondentieadres
Rode Paard 5 1602 DG Enkhuizen

Telefoon: (0228) 35 05 00 https://welwonen.nu [email protected]

welwonen

Welwonen

Welwonen is een klein samenwerkingsverband tussen Woondiensten Enkhuizen en Welzijnswerk Enkhuizen. De woningcorporatie heeft zo’n 2300 sociale huurwoningen in de stad Enkhuizen en is daarmee een van de grootste verhuurders aldaar. Het welzijnswerk handelt in opdracht van en met subsidie van de gemeente om diensten te verlenen aan bewoners die in die woningen wonen.

Bent u op zoek naar een sociale huurwoning in Gemeente Enkhuizen of omgeving? Dan kan Welwonen u vast helpen. Bij Welwonen kan u terecht voor betaalbare huurwoningen in Enkhuizen en de regio erbuiten.

Welwonen is een team van toegewijde helpers die zich inzetten om ervoor te zorgen dat inwoners in Enkhuizen de middelen hebben die zij nodig hebben. Welwonen levert diensten op het gebied van wonen en welzijn en helpt mensen een zelfstandig leven te leiden, maar zorgt er ook voor dat hun woonsituatie comfortabel is.

Voor de lage inkomens

De woningcorporatie is een door de overheid aangewezen organisatie die ervoor zorgt dat mensen met lage inkomens comfortabel en betaalbaar kunnen wonen. Daartoe garandeert zij kwalitatieve sociale huisvesting voor hen die dat het meest nodig hebben. En beperkt zij financiële risico’s door een passende toewijzing van sociale woningen aan haar doelgroep te regelen en houdt zij zich daarbij aan alle geldende wet- en regelgeving.

Wat we doen

De welzijnswerkers van Welwonen zijn er voor alle inwoners van Enkhuizen die ondersteuning nodig hebben: kinderen, hun ouders, tieners, jongeren en volwassenen. Er is een Belmobiel die mobiele telefoondiensten verleent aan ouderen om isolement te voorkomen; en een seniorencentrum dat cursussen aanbiedt over onderwerpen als koken of het op een waardige manier ontvangen van gasten. De grootste service van Welwonen is de kans die zij bieden aan mensen zonder kansen – maar dit betekent niet dat het alleen een organisatie is die alleen tijdens kantooruren open is!

Toewijzingsbeleid

De toewijzing van sociale woningen met een huur tot € 752,33 (prijspeil 2021) gebeurt volgens regels. Voor woningen boven deze grens zijn niet gereguleerd en dus uitgesloten van voordelen zoals huisvestingsprogramma’s of andere overheidssubsidies voor lage inkomensgroepen in Nederland die beschikbaar kunnen zijn via hun lokale gemeentekantoor. Voor meer informatie over hoe deze woningen zullen worden toegewezen, kunt u terecht op de website van Woonmatch Westfriesland. U kunt zich daar inschrijven en alle details kunt lezen over hoe u in aanmerking komt voor gesubsidieerde huurwoningen op basis van inkomensgrenzen die door elk individueel stadsdeel in Nederland worden vastgesteld.

Inkomensverklaring

U moet uw inkomensgegevens laten zien, zodat wij een woning voor u kunnen vinden. Dit is verplicht, vraag deze daarom zo spoedig mogelijk aan als u opzoek bent naar een sociale huurwoning.

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er