Woningstichting Wageningen

Olympiaplein 26 6707 EN, Wageningen

Postbus 38 6700 AA, Wageningen.

Telefoon: 0800 - 0317 https://www.dewoningstichting.nl [email protected]

wonignstichting wageningen

Woningstichting Wageningen

De grootste verhuurder van Wageningen is Woningstichting Wageningen, die meer dan de helft van alle inwoners van de stad huisvest. Het grote aantal woningen is in meer dan een halve eeuw opgebouwd. Zij hebben veel oudere gebouwen van meer dan 50 jaar oud en ook enkele nieuwere. Ze bieden betaalbare woningen voor iedereen die hier behoefte aan heeft. De meeste woningen liggen in de stad Wageningen. Ook worden er aangepaste woningen voor mindervalide personen aangeboden. Naast verhuur doet de Woningstichting ook aan verkoop van woningen.

Woningstichting Wageningen is een woningcorporatie die zich richt op het bieden van betaalbare en duurzame woningen voor mensen die door hun inkomen of andere omstandigheden moeilijk in hun eigen levensonderhoud kunnen voorzien. Dit doen zij door buurtbewoners, samen met partners als gemeenten en netwerkorganisaties, een woning aan te bieden waar zij prettig kunnen samenwonen. Woningstichting werkt onbevangen en is tegelijkertijd financieel maatschappelijk verantwoord. Aandacht voor mensen staat voorop.

Woningstichting Wageningen vervult haar missie al vanaf de dag dat zij werd opgericht. Ze helpt haar klanten graag aan goede huisvesting. Om deze achterstandsgroepen te kunnen bedienen, zijn zij samenwerkingsverbanden aangegaan met zorg- en welzijnsinstellingen zoals verpleeghuizen of intramurale instellingen voor mensen die door ziekte, ouderdomsbeperkingen etc. niet meer zelfstandig thuis kunnen wonen, maar ook met professionele partners zoals architecten en bouwbedrijven die hun inspanningen ondersteunen door op vrijwillige basis goede woonoplossingen aan te dragen. Op deze manier is Wageningen in staat om kwalitatief goede diensten te leveren en tegelijkertijd financieel gezond te zijn – wat zonder deze samenwerkingsverbanden niet mogelijk zou zijn!

Contact met Woningstichting Wageningen

Op zoek naar informatie? Gebruik de onze zoekfunctie rechtsboven op https://www.dewoningstichting.nl. Heeft u meer hulp nodig, neem dan contact op via e-mail of een berichtenformulier in het linkermenu op de website van de Woningstichting. Huurders en woningzoekenden kunnen bellen naar 0800 – 0317 voor een snel antwoord!

Wilt u weten wat er in Wageningen gebeurt vanuit het gezichtspunt van Woningstichting Wageningen, kijk dan op https://www.facebook.com/pages/de-Woningstichting/1399348613658335 . U kunt de Woningstichting Wageningen ook volgen op Twitter: https://twitter.com/HurenWageningen

Heeft u nog andere vragen? Stuur een e-mail naar [email protected], dan nemen ze zo snel mogelijk contact met u op!

Bezoek aan kantoor

Een bezoek aan ons kantoor is eenvoudig. Kom gewoon langs tijdens kantooruren zonder afspraak en u wordt geholpen zonder gedoe! Als uw agenda niet flexibel is, hoeft u zich geen zorgen te maken: bel gewoon even om een tijdstip af te spreken dat voor u het beste uitkomt, zodat ze ervoor kunnen zorgen dat er iemand klaarstaat om aan al uw wensen te voldoen! Het bezoekadres van de Woningstichting is Olympiaplein 26 in Wageningen.