Stichting BOG Zutphen

Telefoon: (0575) 51 38 29 https://stbog.nl [email protected]

stichting bog

Stichting BOG Zutphen

De Stichting Beheer Onroerend Goed (BOG) werkt aan meer huisvesting voor de inwoners van Zutphen. Door hun werk hebben ze aantrekkelijke hofjeswoningen ontwikkeld in een rijksmonument en kleine authentieke arbeiderswoningen met tuinen. Ze ontwikkelen ook moderne appartementen en studio’s en bieden sociale diensten aan zoals workshops over budgetteren of hoe je een eigen bedrijf kunt beginnen, maar ook kortingstarieven voor mensen die het financieel moeilijk hebben wanneer ze bij hen huren!

De Real Estate Management Foundation zet zich in om ervoor te zorgen dat iedereen die dat wil, toegang heeft tot een betaalbare woning waarin ze zich prettig voelen om hun leven in door te brengen. Daarnaast beheert Bog verschillende soorten eigendommen – zowel traditionele Nederlandse gebouwen zoals hofjes of eengezinswoningen naast nieuwe appartementencomplexen om aan alle behoeften te voldoen in Zutphen.

BOG is de aanbieder van sociale huurwoningen in Zutphen is de meest uiteenlopende prijsklassen. Van sfeervolle hofjeswoningen tot oude monumentale panden.

Missie

BOG streeft ernaar om op bijzondere locaties in Zutphen prettig wonen en werken mogelijk te maken voor zowel de kleine als de minder draagkrachtigen en werkt daarbij aan verduurzaming van de woningvoorraad. BOG discrimineert niemand die op zoek is naar een woning of kantoorruimte; er wordt hard gewerkt om mogelijkheden te bieden die voor mensen met verschillende inkomensniveaus het meest gunstig zijn.

Expertise

BOG heeft veel kennis en expertise op het gebied van behoud, restauratie, ontwikkeling en beheer van huurwoningen. Zij bieden complete financiële (onderhouds)diensten voor elk type gebouw – commercieel of residentieel vastgoed hoeft niet van toepassing te zijn!

Besturing

Stichting BOG is een zelfbesturende instelling met een organisatiestructuur die bestaat uit drie bestuursleden en zes medewerkers die onder toezicht staan van de Raad van Toezicht.

Operationele afstemming tussen BOG en deelnemende stichtingen vindt plaats via korte lijnen, waarbij bestuurlijk overleg met David Evekink Exploitatie Stichting, Sint Anthony Groote Broederschap e Stichting Hic Jacet Robur plaatsvindt via bijeenkomsten voor deelnemers.

Kwaliteit

BOG is gecommitteerd aan de beginselen van maatschappelijke verantwoordelijkheid en respect voor de privacy van onze cliënten. BOG laat regelmatig thematisch onderzoek doen naar haar eigen prestaties, waaronder een recente audit van de interne procedures voor ICT- en gegevensbeschermingswaarborgen.

Gemeente Zutphen

De gemeente Zutphen is al vele jaren een essentiële partner voor BOG. Zij hebben eisen gesteld aan de ontwikkeling van woning en woonomgeving en daarom willen wij als kleine speler met hen samenwerken om optimaal aan hun wensen te voldoen. Waar mogelijk overleggen we met woningcorporaties of leveren we incidentele bijdragen die nuttig zijn voor speciale doelgroepen die onze hulp nodig hebben.

Oprichting BOG

In 1976 namen de David Evekink Stichting, de NV Stadsherstel Zutphen en het Wijnhuisfonds het initiatief tot samenwerking. De eerste twee formaliseerden deze samenwerking in 1979 terwijl BOG op 21 maart 1980 werd opgericht toen zij hun krachten bundelden met Sint Anthony Groote Broederschap. In 2020, 40 jaar na de oprichtingsdatum van 1978 voor een gezamenlijke beheersorganisatie, vierden zij hun jubileum en dat is zeer indrukwekkend!