OFW – Oost Flevoland Woondiensten

Telefoon: (0321) 38 55 00 https://www.ofw.nl [email protected]

ofw

OFW - Oost Flevoland Woondiensten

Oost Flevoland Woondiensten (OFW) is de woningcorporatie in Dronten, Nederland die al meer dan 50 jaar volkshuisvesting verzorgt. De medewerkers nemen hun verantwoordelijkheden serieus en doen hun werk met eer en plezier.

Ben je opzoek naar een sociale huurwoning? OFW heeft een ruim aanbod van woningen in de gemeente Dronten. Bekijk alle beschikbare woningen op de website van OFW.

Als sociale huisvestingsorganisatie streven wij ernaar veilige en betaalbare huisvesting te bieden aan mensen in nood. Onze 4.900 eenheden bieden onderdak aan ongeveer 10.000 Drontenaren – een kwart van de bevolking! Een zeer ruim aantal woningen die in Dronten staan. Wij bieden deze service met in ons achterhoofd dat deze mensen een bescheiden inkomen hebben of speciale behoeften waardoor zij afhankelijk kunnen zijn van door de overheid gesubsidieerde huur.

Dit alles doen wij door onze doelgroep voldoende beschikbare en passende woningen met een goede kwaliteit aan te bieden in buurten waar mensen graag samen wonen.

Woningbezit

We besteden veel tijd en energie aan de aspecten die onze huizen leefbaar maken – niet alleen voor mensen, maar ook voor dieren. Wij willen ruimten creëren waarin zij in hun natuurlijke habitat kunnen gedijen terwijl wij er ook van genieten. Om dit succesvol te doen, moet men rekening houden met duurzaamheid; milieuvriendelijke materialen zullen waar mogelijk worden gebruikt om geen hulpbronnen te verspillen of het milieu te schaden door vervuilende bouwpraktijken zoals kolengestookte elektriciteitscentrales die onder andere smog en zure regen veroorzaken.

Belanghouders betrekken

Wij betrekken graag bewoners(organisaties) en belanghebbenden bij de ontwikkeling en uitvoering van ons beleid. Zo ook bij het opstellen van ons Ondernemingsplan ‘Inspireren & Verbinden’, dat richting geeft aan activiteiten voor 2018-2023.

Gemeente Dronten

Woningbouwvereniging OFW is gevestigd in de gemeente Dronten, één van de grootste gemeenten van Flevoland. De gemeente omvat drie woonkernen: Biddinghuizen, Dronten en Swifterbant; in totaal wonen er 40 duizend mensen. Met een oppervlakte van ruim 42 duizend hectare biedt het ruimte om te werken en te recreëren, maar ook tijd om te leren over duurzame woonstrategieën, waaronder klimaatneutraal in 2030.

Kijk voor nieuwe woningen op de website van OFW Dronten.