Krijtland Wonen – Woningstichting Vaals

Telefoon: (088) 2025200 https://krijtlandwonen.nl [email protected]

krijtland wonen - woningstichting vaals

Krijtland Wonen

Krijtland Wonen is de grootste aanbieder van huurwoningen in de regio Heuvelland met ruim 3.300 huurwoningen. in 2021 werd de fusie woningstichtingen Krijtland wonen en Woningstichting Simpelveld een feit. Zij zijn tegenwoordig actief binnen gemeente Vaals, Gulpen-Wittem en Simpelveld, drie aparte gemeenten in het gebied zuid oost Limburg. Deze maatschappelijke organisatie drijft op 35 betrokken medewerkers die zich onvermoeibaar inzetten voor betaalbare huurwoningen van goede kwaliteit voor hun huurders en tevens een veilige woonomgeving creëren door voldoende woningen aan te bieden die voldoen aan de behoeften van mensen. Huurders kunnen een specifiek type woning of accommodatie aanvragen, zoals woningen met toegankelijkheidsaanpassingen, milieuvriendelijke woningen en huisdiervriendelijke woningen. Voor elk type sociale huurwoning kan u terecht bij woningstichting Vaals. Door het hoog aantal huurwoning is de kans groot een geschikte huurwoning te vinden bij deze corporatie.

Zij zorgen er ook voor dat het nodige onderhoud en reparaties worden uitgevoerd om ervoor te zorgen dat hun woningen van hoge kwaliteit zijn. Huurders betalen huur volgens hun inkomensniveau en er kunnen uitkeringen worden toegekend aan veteranen, gehandicapten, studenten die een stageprogramma volgen of andere groepen die financiële hulp nodig hebben. De huurtarieven worden ieder jaar collectief met de gemeente onderhandeld. Krijtland Wonen is dan ook zeer betrokken bij de omliggende gemeenschappen, waardoor zij een belangrijke organisatie zijn in hun omgeving. Alleen al in 2015 hebben zij 519 interventies uitgevoerd met betrekking tot huurdersproblemen gerelateerd aan onderhoudsproblemen zoals kapotte sloten of ramen en 206 interventies met betrekking tot woondiensten zoals het verstrekken van extra woninginrichting, beddengoed en handdoeken.

Krijtland Wonen biedt ook een verhuurservice voor woningen die worden gebruikt als vakantiehuis of voor korte verblijven van studenten of anderen in de omgeving die een tijdelijke verblijfplaats nodig hebben. Het bedrijf verzorgt ook de verkoop van hun huurwoningen namens huurders die willen verkopen, dit gebeurt tegen marktconforme tarieven. Ze zijn volledig transparant als het gaat om commissies die op deze verkopen in rekening worden gebracht. In 2015 verkochten zij 44 woningen onder dergelijke regelingen, wat 576.000 euro aan inkomsten opleverde voor de organisatie en meer plaatsen vrijmaakte in hun inventaris voor verhuurdoeleinden.

De woningcorporatie van Heuvelland

Krijtland Woningen is een lokaal actieve woningcorporatie, die ernaar streeft de gemeenschap van uitstekende woningen te voorzien. Ze hechten veel waarde aan openheid en transparantie; ze zijn goed bereikbaar en hebben persoonlijke aandacht voor elke individuele huurder. Met hun focus op gezond wonen in een milieubewuste omgeving en betaalbare woningen, maakt Krijtland het gemakkelijk om je thuis te voelen zodra je er intrekt! Kijk op hun website voor het vinden van een geschikte woning.

Bezoek Krijtland wonen in 3 plaatsen

Krijtland wonen heeft 3 verschillende bezoekadressen in 3 verschillende plaatsen. In Vaals kunt u hen bezoeken op het adres In ‘t Oord 18. Het kantoor in Simpelveld vindt u aan de Pleistraat 13. Het derde kantoor in Gulpen vindt u aan de Deken Schneidersstraat 15. Bezoek hun website

Als je geïnteresseerd bent in het verkrijgen van meer informatie over het bedrijf, dan moet je echt hun website bezoeken. Op de website krijtland wonen kunt u nog veel meer te weten komen over deze woningcorporatie. In de rubriek ‘Over’ komen verschillende organisatorische aspecten aan bod en wordt er ook uitleg gegeven over hun geschiedenis. Ook is er een pagina met handige tips voor huurders die een woning huren bij Krijtland Wonen

Krijtland Wonen biedt naast woningen ook andere woonvormen aan, zoals studentenappartementen of woningen met aanpassingen om ze makkelijker bewoonbaar te maken voor mensen met speciale behoeften. Deze woningen zijn bijvoorbeeld voorzien van extra rolstoelhellingen of aangepaste keukens en badkamers.

Voor meer informatie bezoek de website https://krijtlandwonen.nl. Heeft u vragen, neem dan gerust contact op met de corporatie. Ze helpen u graag.