Alle woningstichting en corporaties van Nederland

Woningstichting Den Helder

Bezoekadres
Middenweg 159 1782 BE Den Helde

Correspondentieadres
Woningstichting Den Helder / Helder Vastgoed Postbus 90 1780 AB Den Helder

Contactgegevens
Telefoon: (0223) 677677 Reparatieverzoek: (0223) 677677 https://www.woningstichtingdenhelder.nl

woningstichting den helder

Woningstichting den Helder

De Woningstichting Den Helder is een woningcorporatie die zich al meer dan 100 jaar bezighoudt met volkshuisvesting in Den Helder en omstreken. De nieuwe Woningwet bepaalt dat alle sociale huurwoningen in Nederland moeten worden toegewezen aan de meest kansarmen, maar dat betekent niet dat ook mensen met een middeninkomen geen betaalbare huurwoningen meer kunnen krijgen!

De Woningstichting Den Helder houdt zich in de eerste plaats bezig met het beschikbaar stellen van duurzame huurappartementen voor mensen met een laag inkomen, zoals door de Nederlandse overheid is voorgeschreven. Zij beseft echter ook hoe belangrijk het is om te blijven investeren in Nieuw Den Helder en het stadscentrum nieuw leven in te blazen, zodat iedereen een kans heeft op kwalitatief goede woonruimte.

De Woningstichting is al decennia lang een steunpilaar van de gemeenschap. Zij houdt zich bezig met activiteiten die eigenlijk bij commerciële partijen thuishoren, zoals bouwprojecten met een maatschappelijk doel zoals gezondheidscentra en bibliotheken. De organisatie bouwt ook duurdere woningen zodat gezinnen met een middeninkomen hier kunnen wonen, wat een belangrijke ondersteuning zal zijn voor de economie van Den Helder.

Woningstichting Den Helder hoopt op commerciële partijen

Deze Woningstichting, gevestigd in Den Helder is op zoek naar commerciële partijen om deze taken op zich te nemen. Helaas zijn er tot nu toe geen gegadigden, omdat de organisatie bij gebrek aan investeringen is opgesplitst in een Toegestane Instelling en Helder Vastgoed BV. Deze twee organisaties kunnen hun activiteiten voortzetten zonder dat er investeerders van buitenaf nodig zijn. Dit is grotendeels te danken aan afspraken van Toezichthouders, leden van de Stichting Huurdersbelangen, Ondernemingsraden en zelfs gemeenteambtenaren die instemmen met dit splitsingsplan dat door beide betrokken partijen naar voren is gebracht: De Woningstichting wil niets liever dan dat er snel iemand bij kan komen anders zijn ze alles kwijt!

Achtduizend woningen en het zorgvastgoed blijven in onderhoud bij Toegelaten Instelling, terwijl tweeduizend andere objecten worden overgedragen aan Helder Vastgoed BV. Deze splitsing heeft geen gevolgen voor de huurders van deze panden.

Huizen zijn grote, ingewikkelde investeringen. Dus waarom niet de last van uw schouders nemen en in plaats daarvan huren een? Met onze jarenlange ervaring in vastgoedbeheer, weten wij precies wat u zoekt in een huurwoning (of misschien zelfs een garage). Van moderne appartementen tot traditionele huizen – als het beschikbaar is op onze website dan is de kans groot dat het van u kan zijn! En met locaties over het hele centrum van Nieuw Den Helder en alle andere aspecten van het wonen verzorgd door professionals van gasbedrijven tot architecten, is er niets anders dat je nodig zult hebben, behalve wat meubels.

Meer informatie over de huurwoningen? Bel het telefoonnummer van woningstichting Den Helder of kijk op de website https://www.woningstichtingdenhelder.nl. De woonstichting heeft een ruim aanbod van huurwoning in regio Den Helder.

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er