Woningstichting Barneveld

Telefoon: (0342) 427 500 https://www.wstg-barneveld.nl [email protected]

woningstichting barneveld

Woningstichting Barneveld

Woningstichting Barneveld is een betrouwbare verhuurder in de gemeente Barneveld van ongeveer 4.000 huurwoningen voor ongeveer 10.000 mensen. Ze werken met passie en toewijding om ervoor te zorgen dat onze huidige en toekomstige huurders veilige woonruimte hebben die zij zich kunnen veroorloven. Door het verstrekken van betaalbare woonruimte draagt Woningstichting Barneveld ook bij aan de lokale samenleving door het geven van degenen die het nodig hebben een kans op een goede kwaliteit schone appartementen en dit te doen met een evenwicht tussen prijs en kwaliteit. Dit maakt woningstichting Barneveld uniek gekwalificeerd niet alleen omdat dit alles, maar nog belangrijker te wijten aan hoeveel medewerkers in dienst werken met volle inzet namens alle betrokkenen.

Als het gaat om de toekomst van wonen, is ‘Thuis met wonen’ het motto van Woningstichting Barneveld. Zij richten zich op het bouwen van goede woningen die voldoen aan uw wensen en uw verwachtingen overtreffen, waarbij ook klanttevredenheid hoog in het vaandel staat.

Met een sterke betrokkenheid bij duurzame oplossingen voor betaalbaar wonen, doet woningstichting Barneveld haar best om de prijzen laag te houden, een woning van woningstichting Barneveld is dan ook duur niet zodat u comfortabel kunt verblijven op een aantrekkelijke locatie in de buurt van buren die als familie om elkaar geven!

De Barneveldse Woningbouwvereniging biedt al sinds 1945 kwaliteitshuisvesting voor gezinnen met een laag inkomen

De missie van de Woningstichting Barneveld is om betaalbare huisvesting te bieden aan mensen in nood en zo hun kwaliteit van leven te verbeteren. Dit gebeurt door woningen aan te bieden met een balans tussen prijs en kwaliteit.

Met ruim 4000 huurappartementen, waarvan een groot deel voor huishoudens met een laag inkomen, biedt de Woningstichting Barneveld huisvesting aan bijna 10.000 mensen in Barneveld. De vereniging telt momenteel meer dan 50 medewerkers die zich samen inzetten voor goede woningen voor al haar huurders. Huurders van woningstichting Barneveld staan altijd voorop.

Het adres van woningstichting Barneveld is tegenwoordig Parmentierstaat 1in Barneveld.

De geschiedenis van Woningstichting Barneveld

In 1945 sloegen twee lokale vastgoedeigenaren – Pieter Post en Rinse Groeneweg – de handen ineen omdat ze fatsoenlijke huizen wilden bouwen tegen betaalbare prijzen. Ze waren geïnspireerd door de wederopbouwplannen van de Nederlandse regering na de oorlog. Op 1 oktober 1943 was er een wet ingevoerd die gemeenten geldelijke subsidies gaf als zij bereid waren betaalbare woningen te bouwen. Om subsidie voor deze woningen te krijgen, moet de gemeente ervoor zorgen dat de huren niet hoger zijn dan 15 procent van het huishoudinkomen. De oprichters van Woningstichting Barneveld sloegen de handen ineen om een fatsoenlijke woonplek te bieden aan gezinnen met een laag inkomen.

De eerste vier woningen waren in 1945 klaar en al snel kwamen er veel aanvragen binnen van mensen die een van hun nieuwe woningen wilden huren. In 1946 steeg het aantal aanvragen van 43 naar meer dan 200! De subsidie was beschikbaar tot 1963 en als gevolg daarvan werd er direct na de Tweede Wereldoorlog volop gebouwd: tussen 1945 en 1959 werden door Woningstichting Barneveld zo’n 800 huurappartementen gebouwd.

Woningstichting Barneveld is een non-profit organisatie die zich inzet om bewoners te helpen groeien en zelfvoorzienend te worden

De woningbouwvereniging richt zich op het bieden van veilige, betaalbare en aantrekkelijke woningen voor gezinnen met een laag inkomen. Ze streven ernaar de prijzen zo laag mogelijk te houden, zodat de bewoners comfortabel kunnen wonen.

Daarnaast is een van hun doelen om de kwaliteit van leven in Barneveld te verbeteren door een breed scala aan diensten aan te bieden. Ze willen voldoen aan uw sociale, recreatieve en educatieve behoeften en ze zullen u helpen wanneer er een probleem is of iets moet worden opgelost. Woningstichting Barneveld ondersteunt u in de omgang met instanties als scholen, ambtenaren en artsen.

Voor meer informatie over Woningstichting Barneveld kunt u terecht op de website https://www.wstg-barneveld.nl.

Indien u zich wilt inschrijven voor een huurwoning, neem dan contact op. Links op deze pagina vindt u de contactgegevens voor telefonisch contact en schriftelijk contact.