Arcade Wonen

Telefoon: (0174) 28 23 00 https://www.arcadewonen.nl [email protected]

arcade wonen

Arcade Wonen

Arcade is een woningcorporatie die zowel in het Westland als in Den Haag actief is. In het Westland is Arcade verantwoordelijk voor het aanbieden van betaalbare en passende woningen aan mensen met een laag inkome, senioren en jongeren. Arcade richt zich in Den Haag vooral op het bouwen van sociale huurwoningen.

Er wordt veel aandacht besteed aan projecten in de zorg- en kinderopvangsector. In De Lier, Naaldwijk, Honselersdijk en Westland hebben we 10300 verhuureenheden die gegarandeerd zijn voor mensen die elke dag hard werken en tegelijkertijd een gezin opvoeden. Daarnaast zijn er 1.250 woningen in ontwikkeling of renovatie die betaalbare huisvesting bieden. Ook hebben wij een team van wel meer dan 50 medewerkers om een uitstekende dienstverlening te bieden.

Werkgebied van Arcade Wonen

De gemeente Westland is ons primaire werkgebied. Onze rechtsvoorgangers zijn al meer dan honderd jaar geleden in dit gebied gevestigd. Daarnaast zijn wij de laatste jaren steeds actiever geworden in de gemeente Den Haag. Door de grote vraag naar nieuwe woningen zijn bestaande partijen niet in staat om hierin volledig te voorzien; Arcade heeft echter met beide gemeenten tegen betaalbare tarieven de benodigde bouwlocaties beschikbaar gesteld. Zo werken wij samen aan het creëren van meer openbare en private ruimten die specifiek gericht zijn op diegenen die dit het hardst nodig hebben!

Het benutten van kansen

Arcade biedt betaalbare huisvesting, en zij zetten zich in voor dit doel. Om hun missie – “iedereen de mogelijkheid bieden om betaalbaar te wonen” – te bevorderen, biedt Arcade een scala aan opties voor alle soorten mensen met verschillende behoeften. Ze bieden wat nodig is in een inclusieve omgeving die bewoners helpt zich als individu te ontplooien en tegelijkertijd diepe banden binnen onze gemeenschap te onderhouden.

Wij concentreren ons op wat wij kunnen doen en wat onze huurders nodig hebben. Wij hanteren een pragmatische aanpak en zoeken naar mogelijkheden om het beste wat wij te bieden hebben bij te dragen om hen te helpen op hun weg door elke dag. Het is ook belangrijk dat wij de wet- en regelgeving naleven en tegelijkertijd nauw samenwerken met onze cliënten, zodat zij zich te allen tijde gesteund voelen.

Arcade wonen huurwoningen

De overheid en de woningcorporaties in de regio Haaglanden willen gezinnen met lagere inkomens aan een betaalbare woning helpen. Als je interesse hebt, schrijf je dan eerst in voor een sociale huurwoning door je in te schrijven op de website van Arcade Wonen. Op de site staan alle huurwoningen die een netto huur tot € 752,33 per maand bieden.

Verdien je samen maximaal € 40.024,- bruto per jaar? Dan komt u in aanmerking voor Nederlandse “sociale” of publieke (staats) betaalbare huurwoningen met een gemiddelde maandelijkse netto huur van rond de 752,33 /- (bruto). Zit je boven deze grens, kijk dan voor een vrije sector huurwoning.

Betaalbare woningen

Betaalbare huisvesting is iets wat iedereen nodig heeft. Gelukkig is het percentage betaalbare woningen gestegen tot 70%. Dit betekent dat er meer mogelijkheden zijn voor mensen met verschillende inkomens en die hulp nodig hebben bij het betalen van huur in het Westland.

Heb je nog vragen? Neem telefonisch contact op met Arcade wonen of kijk op de website!